På ett år (2020) oppnådde Point Taken følgende:
- Epostlisten vokste fra 100 til 2700 abonnementer
- 3000+ konverteringer fra nettsiden (påmeldinger til webinar og workshop, samt fra chat og kontaktskjema)
- Over 10 millioner i inntekt fra helt nye kunder kunne spores direkte fra markedsføringsinitiativer
- Bedriften vokste fra 30 til 38 ansatte
- I de siste månedene anslo daglig leder at 60% av alle salg kom fra markedsaktiviteter
Summert opp: De endret måten de jobbet med salg på, og de førte til en eventyrlig vekst. Og det hele på et beskjedent markedsbudsjett.
Før Contenting og Point Taken begynte å jobbe sammen
- De hadde mange gode ideer og planer og ønsker rundt salg og markedsføring
- Tiden deres ble som oftest «spist opp» av daglige oppgaver, slik at de ikke fikk tid til å utføre
- Det var ingen som hadde dedikert og løpende markedsføringsansvar, dette ble mer utført adhoc av personer i andre roller
- Det var utfordrende å få kontinuitet og kunne dokumentere resultater
Tidslinje til suksess
Oppdatering av nettsiden
september 2019
Et vellykket event
Etablere teamet og sette mål
Fra starten av 2020 bestemte vi oss for at det skulle være regelmessige markedsmøter mellom Tiril (markedssjef i Point Taken), Tomas (salgssjef) og Maia (Prosjektleder i Contenting). Vi setter også klare mål.
januar 2020
1500 deltagere på webinar
april 2020
Årets Modern Workplace Partner
juni 2020
I gang med Marketing Automation
august 2020
Fra leads til salg
november til desember 2020
Suksesshistorien i TALL
3x
3x
2700
3000+
10M+
1000%
Ca 1,2 millioner brukt på markedsføring (personalkost, annonsekost og byråkost) og rett over 10 millioner på nysalg = ROI på ca 1000%
Heltene i Point Taken
Tiril kom rett fra skolebenken til markedsførings-suksess
Tenk deg å entre arbeidslivet ved å gjøre suksess fra starten. Å tre inn i en rolle og i løpet av første året har du snudd helt om på hvordan selskapet selger sine tjenester, og bidratt til en tydelig vekst.
Tiril er en smart kvinne som lærer raskt. Så når Contenting delte tips og suksessoppskrifter med Tiril, forsto hun poengene med en gang, fulgte opp, og kunne raskt ta over prosesser. Etter at vi hadde gjort noe sammen en gang, kunne Tiril ta over, og lurte på hvordan vi kunne gjøre det enda bedre.
Sammen med Maia (prosjektlederen fra Contenting) kjørte Tiril flere vellykkede kampanjer og skapte vinnende strategier.
Sammen med Joseph (Utvikler fra Contenting) satt Tiril i gang med marketing automation.
Tiril er en proaktiv «doer» som ikke er redd for å sette opp møter med salg og med ledelsen for å få ideene sine realisert.
Hun har vært i stand til å spore leads-flyten hele veien til salg.
Tomas sikrer det kritiske samarbeidet mellom salg og marked
Tomas startet som salgssjef i Point Taken høsten 2019. Han har jobbet i selskaper før hvor markedsføring og salg jobbet tett, så for ham var det helt naturlig å tenke markedsføring inn som en del av salgsprosessen.
Å ha salg med på laget er avgjørende for suksess. Markedsføring kan generere leads, men vi trenger selgerne til å «close» salgene.
Få tilgang til Point Takens oppskrift på suksess
Er du inspirert av Point Taken's reise?
Å abonnere på en markedsavdeling kan være det du trenger for å lykkes med markedsføring og salg.
Hvis du tror vi er skikket til å jobbe sammen, klikk på knappen for å lese mer